Перелік урядових та галузевих документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства

Організація харчування учнів ЛФМЛ

Меню розроблялись на підставі норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.

Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти

Меню обідів для учнів

Меню для учнів пільгових категорій

7-денне меню для учнів, що проживають у гуртожитку

Про створення комісії з громадського контролю

Результати опитування щодо якості харчування

 

Залучення батьків до освітнього процесу

 

Дискусія із залученням батьківської спільноти: "Ліцей вчора, сьогодні, завтра"

Облаштування простору у вестибюлі ліцею

Облаштування медкабінету та підсобного приміщення кухні

Поповнення комп'ютерної техніки

 

Інформація для батьків  та учнів

Через особливість навчально-виховного процесу ліцею робота психолога у значній степені здійснюється за запитом (індивідуальним, груповим) учасників освітнього процесу (учнів, батьків, педагогічних працівників). Запит - це звернення до психолога з проханням надати конкретну форму психологічної допомоги. Наприклад, запитами  можуть бути:

  • неадекватність педагогічних впливів на особистість дитини;
  • переживання дітьми негативних емоцій стосовно навчання, ставлення до навчання;
  • вплив стресогенних факторів на успіхи в ліцеї;
  • допомога у професійному самовизначенні учня/учениці;
  • проблеми у соціально-психологічній адаптації у ліцеї;
  • конфліктні ситуації в сім’ї;
  • проблеми у стосунках з дитиною;
  • занепокоєння психологічним станом дитини;
  • проблеми психічного здоров’я дитини;
  • інші проблеми, пов’язані з психологічним благополуччям дітей.

Запит можна здійснити:

  1. За тел. 0994837608
  2. Безпосередньо у ліцеї, краще напередодні зателефонувавши
  3. На електронну адресу vlantuh@lpml.com.ua

STOP БУЛІНГ!

Регіональний центр з надання БПВД у Львівській області

 Підсумовуючи "16 днів проти насильства" - ліцеїсти 8-Б класу

 НЕ МОВЧИ!

У рамках проекту "16 днів проти насильства" мали зустріч з Оленою Гирбою (Регіональний центр з надання БВПД л Львівській області).

Кожна особа наділена гідністю, яку ніхто не може у неї забрати і особисті рамки, які ніхто не має права переступити.

Про насильство потрібно говорити, не замовчувати. Насильство потрібно зупиняти.

 

Боротьба з насильством щодо дітей в Україні

 

Про булінг

16 днів протидії насильству

Нехай не складається хибне враження, що основним завдання є побороти насильство, булінг. Але шляхом тренінгів, профілактичних бесід, навчити учнів - як уникнути насильства чи йому протистояти, а педагогічних працівників – як підтримати та як допомогти дитині-жертві насильницьких дій – ось яка справжня ціль.

Виховання у дітей та підлітків вміння відстояти свою точку зору та не піддаватися насильницьким діям, утвердження таких рис та навичок, як впевненість у собі, вміння налагоджувати ефективне спілкування з оточуючими, протистояти потенційним актам насильства, попереджати та долати ситуації насилля, допоможуть уникнути багатьох неприємностей та проблем.

67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з булінгом, такі дослідження від ЮНІСЕФ.

Такі основні тези про булінг:

  • Булінг виникає, коли присутні три сторони: булер, жертва, спостерігач;
    • Якби не було третьої байдужої сторони, не було б ситуації насильства.
  • Ми маємо давати дітям право говорити про будь-які почуття, щоб вони могли сказати, коли їх щось хвилює. У побутових моментах батьки можуть показувати, що є різні емоції.
    • Якщо дитина не зважає на булінг стосовно інших, батькам потрібно з нею про це поговорити. Щоб дитина не сприймала булінг як норму.
  • З підлітками треба тримати руку на пульсі, але не варто тиснути на них. Їм потрібен час на рефлексію, аж тоді вони зможуть розповідати про свої проблеми.
    • Одне із завдань батьків показати - показати дитині різні варіанти реагування на певні ситуації, наприклад, конфлікт.
  • Булінг викорінити не можливо, але можна створити середовище, яке його не толерує.

За телефоном 1547 звертаються з  питань звернень та повідомлень про/або від осіб, які постраждали від торгівлі людьми, домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей, або про загрозу вчинення такого насильства.

0800 500 335 Національна «гаряча лінія»

2 962 962 інформаційно_консультативна телефонна лінія підтримки (безкоштовно)

295 50 60 соціально-психологічні та юридичні консультації, групи взаємопідтримки.

Усі послуги безкоштовні, анонімні та конфіденційні.

 

 

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

  1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).
  3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
  4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
  5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
  5. .У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою

 

Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі

Директору ЛФМЛІ Добосевичу М.С.

ПІП,

учениці __ класу

що проживає за адресою:___________

телефон_________________________

 

ЗАЯВА

08 лютого 2019 року на перерві ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу. Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці __________ПІП.

Дата                                                                                                              П.І.П.

 

 

Керівник закладу:

  • Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;
  • З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;
  • Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи.
    Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
    Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.  Психологічний супровід таких осіб здійснює соціальний педагог у взаємодії із практичним психологом. 

Телефони довіри:

  1. Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
  2. Гаряча телефонна лінія щодо боулінгу 116 000;
  3. Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
  4. Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
  5. Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;
  6. Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
  7. Національна поліція України 102.

Закон передбачає низку штрафів за цькування.

- Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.

- Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

- Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

 

ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) НА 2021 - 2022 н.р.

 

№ з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Строки виконання

Відповідальний

Первинна профілактика

Робота з педагогами

1.       

Обговорення основних засад та напрямків створення безпечного освітнього середовища в 2021-2022 н.р.

Педагогічний колектив

Серпень

Заступник директора з виховної роботи

2.       

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник директора з ВР

3.       

Оновлення  інформації щодо норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII на сайті закладу та стенді «Ми і закон»

Учні, батьки, вчителі

Вересень

Соціальний педагог

4.       

Інструктивно-методичні наради:

·  Методичні рекомендації щодо створення виховного простору в  2021-2022 н.р.

·  Розширення та поглиблення зв’язків школи, сім’ї та суспільства як вагомі, важливі умови ефективності  виховного процесу

Контроль  стану попередження випадків  булінгу

Вчителі

 

Класні керівники

 

Серпень

 

Жовтень

 

 Лютий

 Директор

Заступник директора з ВР

5.       

Засідання методичного об’єднання класних керівників:

«Маски булінгу. Міфи про булінг»

Вихователі гуртожитку, класні керівники,

Березень 

 

Заступник директора з виховної роботи Практичний психолог

Робота з учнями

6.       

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

Учні

Упродовж року

Класні керівники  

7.       

– Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

- діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

Учні

 

Упродовж року

 

 

 (За потребою) 

Класні керівники

Практичний психолог

Соціальний педагог

8.       

Проведення групових та індивідуальних консультацій з метою створення безпечного освітнього середовища

Учні

Постійно, протягом року

Практичний психолог

9.       

Проведення тематичних виховних годин з недопущення проявів булінгу та профілактики усіх форм насильства в учнівському середовищі

Учні

Протягом року за планом класних керівників

 

 

Класні керівники

10.  

Залучення представників ювенальної превенції міського відділу поліції, соціальної служби для здійснення просвітницьких бесід, лекцій, інтерактивних обговорень в питаннях протидії булінгу серед студентської

 молоді

Учні

Протягом року

Заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, класні керівники.

11.  

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії

Учні

Упродовж року

Учителі літератури, історії

12.  

Проведення тижня протидії поширення булінгу серед учасників освітнього процесу

Учні, вчителі, батьки

Жовтень

Практичний психолог

Соціальний педагог

13.  

Бесіди про нормативно-правове законодавство щодо булінгу

Учні

Вересень, січень

Класні керівники, вчитель правознавства

14.  

Анкетування учнів: «Проблеми насильства в ліцеї»

Учні

Березень

Практичний психолог

Соціальний педагог

15.  

Консультпункт «Скринька довіри»

Учні, вчителі, батьки

Протягом року

Практичний психолог

Соціальний педагог

16.  

Лекція-бесіда на тему: «Скажи булінгу та кібербулінгу – Ні!»

Мешканці гуртожитку

Лютий 

Заступник директора з виховної роботи Соціальний педагог, юристконсульт ліцею

17.  

Бесіда «Безпечна поведінка в Інтернеті»

Учні ліцею

Вересень

Вчителі інформатики

18.  

Бесіди:

«Гідність людини»

«Гендерна рівність»

«Кібербулінг та секстинг: небезпеки сучасності»

«Міфи про булінг»

«Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»

«Причини виникнення агресії та її подолання»

«Булінг серед підлітків. Відповідальність та наслідки»

«Конфлікт – причини, як уникнути»

«Співчуття – це так легко»

Учні ліцею

Протягом року за планом класних керівників

Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог, класні керівники, вихователі.

Робота з батьками

19.  

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Батьки

Протягом року

Практичний психолог

Соціаальний педагог

20.  

Консультації психолога, соціального педагога з питань взаємин батьків з дітьми

Батьки

Протягом року

Практичний психолог Соціальний педагог

21.  

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Батьки

Протягом року

Практичний психолог

Соціальний педагог

22.  

Інформаційна робота через сайт ліцею

Батьки

Протягом року

Практичний психолог

Соціальний педагог

23.  

Теми батьківських зборів:

«Як розпізнати цькування Вашої дитини»

«Що робити батькам, діти чиїх, стали жертвами булінгу?»

Батьки

 

Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог

Вторинна профілактика

24.  

Розгляд заяв про випадки булінгу

Індивідуально

За заявою

Адміністрація

25.  

Сеанси медіації (примирення)

Конфліктуючі сторони

За потребою

Практичний психолог

Соціальний педагог